Ελεγχόμενη η ελεγχόμενη στάθμευση

Ετικέτες ,


Η ελεγχόμενη στάθμευση, σύμφωνα με το Δήμο Ναυπάκτου, θα ξεκινήσει να εφαρμόζεται μετά τις γιορτές των Χριστουγέννων, και τα αποτελέσματά της ως προς την εξομάλυνση της απαράδεκτης σημερινής εικόνας του εμπορικού κέντρου αναμένεται να εξαρτηθούν κυρίως από δύο παράγοντες.

Ο πρώτος είμαστε εμείς, οι οδηγοί. Στο κατά πόσον, δηλαδή θα μπούμε στη φιλοσοφία του συστήματος που μπορεί να ακούγεται σε κάποιους ως μια ακόμη ευκαιρία να μας πάρουν χρήματα, αλλά μπορεί να ιδωθεί και ως κίνητρο αποτροπής της χρήσης ΙΧ για... ψύλλου πήδημα.
Ωστόσο, θα πρέπει να υπάρχουν και οι κατάλληλες εκείνες συνθήκες που θα διευκολύνουν αυτή την προοπτική, όπως η εξεύρεση νέων ελεύθερων χώρων στάθμευσης αλλά και η χρήση εναλλακτικών μέσων μεταφοράς. Για το πρώτο δεν υπάρχει κάποια εξέλιξη. Ο δήμαρχος στη συνέντευξη τύπου μίλησε για τον υπάρχοντα χώρο στο Γρίμποβο, ο οποίος είναι ήδη φρακαρισμένος τις ώρες που λειτουργεί η αγορά, ενώ έκανε μια γενικόλογη αναφορά για τον χώρο ανατολικά του Αλσυλλίου -εκεί που φιλοξενούνται τα παζάρια- κάτι το οποίο φαντάζει από μακρινό έως και ανέφικτο, αν σκεφτούμε το ιδιοκτησιακό καθεστώς (σ.σ. ανήκει στο Λιμενικό Ταμείο) .
Και στο δεύτερο σκέλος όμως, αυτό της χρήσης εναλλακτικών μέσων κυκλοφορίας ο δρόμος είναι μακρύς. Μπορεί το έργο του ποδηλατόδρομου να προχωρά (σ.σ. και μάλλον θα ξεκινήσει παράλληλα με τη στάθμευση), μπορεί ο Δήμος να έχει 400 ποδήλατα να δώσει, αλλά αν ο ποδηλατόδρομος παραμείνει χωρίς "προστασία", άρα δυνητικά επικίνδυνος, λίγοι θα είναι αυτοί που θα τον επιλέξουν.
Η μέχρι σήμερα επιλογή, να μην τοποθετηθούν δηλαδή πλαστικά εύκαμπτα κολονάκια, δεν δίνει κανενός είδους ασφάλεια στους ποδηλάτες. Για παράδειγμα, η κυκλοφοριακή συμφόρηση που παρατηρείται πριν το πρώτο κουδούνι και στο σχόλασμα, με πολλούς γονείς να πηγαινοφέρνουν τα παιδιά τους σχολείο, θα μπορούσε να μειωθεί σημαντικά με τη χρήση ποδηλάτων απ' τους μαθητές. Ωστόσο αν οι γονείς δεν είναι σίγουροι για την ασφάλεια του ποδηλατόδρομου, δύσκολα θα τους το επιτρέψουν.
Άκρως προβληματική κρίνεται και η χρήση αστικής συγκοινωνίας καθώς και τα δρομολόγια είναι αραιά και τα οχήματα που χρησιμοποιούνται μεγάλα και διόλου ευέλικτα.
Το περπάτημα, επίσης, δεν είναι και το φόρτε μας εδώ στη Ναύπακτο...
Αν λοιπόν οι παραπάνω συνθήκες δεν υπάρξουν, λίγα πράγματα στη φιλοσοφία μετακίνησής μας θα αλλάξουν. Το διπλοπρακάρισμα, η ασυδοσία και η παρανομία θα συνεχιστούν και εδώ υπεισέρχεται ο δεύτερος σημαντικός παράγοντας, που λέγαμε στην αρχή και ο οποίος είναι βασικός για την επιτυχία του μέτρου.
Μιλάμε φυσικά για τον έλεγχο και την αστυνόμευση. Νόμοι για το παρκάρισμα υπάρχουν και σήμερα. Το διπλοπαρκάρισμα για παράδειγμα, απαγορεύεται. Αυτό όμως δεν φαίνεται να αποθαρρύνει και πολλούς. Η δημοτική αστυνομία που θα είναι υπεύθυνη για τον έλεγχο της ελεγχόμενης στάθμευσης, είναι και σήμερα υπεύθυνη για τον κυκλοφοριακό έλεγχο με πολύ μικρή αποτελεσματικότητα όπως μπορεί να διαπιστώσει οποιοσδήποτε διέρχεται το κέντρο της πόλης.
Θα πρέπει λοιπόν να αλλάξουν και εκεί τα δεδομένα και μάλιστα δραστικά, όπως θα πρέπει και να προσεχθεί ιδιαίτερα το ζήτημα καταβολής των προστίμων.
Αν δηλαδή αυτός που παρανομεί και σήμερα γνωρίζει ότι ο Χ αντιδήμαρχος με ένα τηλεφώνημα από το κινητό του μπορεί να του σβήσει την κλήση, γιατί άραγε να χρεώσει το δικό του κινητό στέλνοντας μηνύματα στο πραγματικά εξελιγμένο σύστημα MobiPARK;
Α.Σ.